3 gode råd til at holde dit rygestop

Har du problemer med at få dit rygestop til at holde, har vi her et par gode råd til dig, som måske kan hjælpe dig godt på vej.

Lad være med bare at tage en enkelt

For det første kan det være en god idé at lade være med at falde for bare lige at tage en enkelt. Når du først får røget den første smøg, kan du være sikker på, at du er kommet på vildspor, og at du snart ender med at ryge lige så meget igen, som du gjorde, før du stoppede op. Undgå generelt helt at have smøger i huset, da det i så fald bare bliver meget nemmere ikke lige at tage den der ene smøg.

Lav noget fysisk eller lær at distrahere dig selv

Så kan det også være en god idé at finde på måder at distrahere dig selv på, hvis du begynder at få lyst til at ryge. Du kan med fordel også vælge at dyrke noget motion, når du gerne vil ryge, da det i den grad kan sætte en stopper for rygetrangen. Du kan jo også nyde, at du har meget nemmere ved at få luft, når du ikke længere ryger, og det kan gøre dine træninger meget sjovere, når du ikke skal hive efter vejret efter bare to minutter på løbebåndet. Og ellers findes der masser af idéer til distraktioner, som du kan dykke ned i.

Hvis du har brug for nikotin, så kig efter andre løsninger

Har du bare brug for din nikotin, selvom det kan være en god idé at undgå det helt, kan du jo vælge at få det på andre måder end ved at ryge. Du kan finde dig en mundspray, eller du kan prøve at dulme trangen med plastre eller tyggegummi, som virker for mange mennesker. Det kan dog være en rigtig god idé at styre helt uden om nikotin, da det også er skadeligt for kroppen, og du derfor har bedst af helt at undgå at ryge.

En distraktion kan bl.a. være at læse mere om Sri Lankas hovedstad her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.